Retour- en Terugbetalingsbeleid

Overzicht

Bij FestEssentials is ons retour- en terugbetalingsbeleid 30 dagen geldig. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen we helaas geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor een retour, moet het artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Bepaalde soorten goederen kunnen niet worden geretourneerd, zoals:

  • Bederfelijke goederen (bijv. voedsel, bloemen)
  • Kranten of tijdschriften
  • Intieme of hygiënische artikelen
  • Gevaarlijke materialen
  • Ontvlambare vloeistoffen of gassen

Niet-retourneerbare Artikelen:

  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare software
  • Sommige gezondheids- en persoonlijke verzorgingsproducten

Om je retour te voltooien, hebben we een kassabon of bewijs van aankoop nodig. Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant.

Gedeeltelijke Terugbetalingen

In bepaalde situaties wordt slechts een gedeeltelijke terugbetaling gegeven:

  • Boeken met duidelijke gebruikssporen
  • Geopende CD’s, DVD’s, VHS-banden, software, videospellen, cassettebandjes of vinylplaten
  • Artikelen die niet in originele staat verkeren, beschadigd zijn, of onderdelen missen door een oorzaak die niet aan ons ligt
  • Artikelen die meer dan 30 dagen na levering worden geretourneerd

Terugbetalingen

Zodra je retour is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we je een e-mail om je op de hoogte te stellen dat we je geretourneerde artikel hebben ontvangen. We laten je ook weten of je terugbetaling is goedgekeurd of afgewezen. Als deze wordt goedgekeurd, wordt je terugbetaling verwerkt en wordt het bedrag automatisch teruggestort op je creditcard of oorspronkelijke betaalmethode binnen enkele dagen.

Verlate of Ontbrekende Terugbetalingen

Als je nog geen terugbetaling hebt ontvangen:

  1. Controleer je bankrekening opnieuw.
  2. Neem contact op met je creditcardmaatschappij; het kan enige tijd duren voordat je terugbetaling officieel is verwerkt.
  3. Neem contact op met je bank, want vaak is er verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt bijgeschreven.

Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt nog steeds je terugbetaling niet ontvangen, neem dan contact met ons op via festessentials@bedrijf.nl.

Afgeprijsde Artikelen

Alleen artikelen die tegen de normale prijs zijn gekocht, kunnen worden terugbetaald; afgeprijsde artikelen kunnen helaas niet worden terugbetaald.

Omruilingen

We vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als je een artikel wilt omruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op festessentials@bedrijf.nl en stuur het artikel naar:

FestEssentials
Heidelberglaan 15
Utrecht, 3584 CS

Cadeaus

Als het artikel bij aankoop als cadeau was gemarkeerd en direct naar jou is verzonden, ontvang je een cadeaubon ter waarde van je retour. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, sturen we je een cadeaubon per post.

Als het artikel niet als cadeau was gemarkeerd bij aankoop, of als de cadeaugever het artikel eerst naar zichzelf heeft laten verzenden om het later aan jou te geven, sturen we een terugbetaling naar de cadeaugever en zal hij/zij op de hoogte worden gesteld van je retour.

Verzendkosten voor Retourzendingen

Om je product te retourneren, stuur het naar:

FestEssentials
Heidelberglaan 15
Utrecht, 3584 CS

Je bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten voor het retourneren van je artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als je een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending van je terugbetaling afgetrokken.

Afhankelijk van waar je woont, kan de tijd die het duurt voordat je omgeruilde product je bereikt variëren.

Voor duurdere artikelen kun je overwegen om een traceerbare verzendservice te gebruiken of verzendverzekering aan te schaffen. We garanderen niet dat we je geretourneerde artikel ontvangen.

Hulp Nodig?

Neem contact met ons op via festessentials@bedrijf.nl als je vragen hebt over terugbetalingen en retourzendingen.